BUDOWLE 7.04.
Dzień dobry Tygryski.
Na początek zobaczcie co znajduje się w załączniku Budowle i zapoznajcie się z nim.
1. Oglądanie obrazków różnych budowli.
2. Wysłuchanie wiersza B. Szelągowskiej „Budynki małe i duże”.
Stoi budynków chyba ze sto
po obu stronach gwarnej ulicy.
Tuż obok kina wielki wieżowiec
prawie dotyka ścian kamienicy.
Stary, drewniany dom z dumy pęka,
bo sąsiaduje z nowiutkim blokiem.
Z drugiej zaś strony ogromny sklep
zaglądać lubi do jego okien.
A tuż za stacją stoi biurowiec.
Widać go także, choć jest w oddali.
Pięter dwanaście; okna lśnią w słońcu.
Został zrobiony ze szkła i stali.
Zaraz za parkiem, pośród drzew starych,
pobudowano kościół ceglany.
Za skrzyżowaniem też coś się dzieje.
Patrzcie! Murują basenu ściany!
Tu biblioteka, tam teatr, urząd!
Budynki małe i całkiem duże
stoją i w miastach, i na wsiach też,
by mogły służyć nam jak najdłużej.
3. Rozmowy na temat treści wiersza.
− Jakiego rodzaju budowle są wymienione w wierszu?
− Jaka budowla powstaje za skrzyżowaniem?
− Ile pięter ma biurowiec zbudowany ze szkła i stali?
− W jakim celu buduje się te budynki?
Teraz prosimy o wykonanie karty pracy jeśli jest możliwość wydrukowania
4. Karta pracy 1, 2 - w załączniku
5. Zachęcamy do spaceru w najbliższej okolicy- obserwacje budynków i nazwanie ich.
6. Ćwiczenia logopedyczne z lusterkiem
Demonstrujemy ćwiczenia, powtarzając je kilkakrotnie i pilnując dokładnego ich wykonania przez dzieci, np.:
malowanie sufitu – przesuwanie języka od górnych zębów w stronę
gardła,
winda – język unosi się za górne zęby i opada na dół, przy dolnych
zębach,
schodki – język przesuwa się od zębów (pierwszy schodek) do tyłu,
w stronę wałka dziąsłowego (drugi schodek),
witanie się z sąsiadami – język wita się z sąsiadami – dotyka każdego zęba oddzielnie: raz na górze, raz na dole,
drzwi – wargi jako drzwi otwierają się i zamykają, na zmianę.
Miłego dnia
Pani Ania i Kasia :)