Dzień dobry Tygryski.

Na początek zobaczcie co znajduje się w załączniku Budowle i zapoznajcie się z nim.

1. Oglądanie obrazków różnych budowli.

2. Wysłuchanie wiersza B. Szelągowskiej „Budynki małe i duże”.

Stoi budynków chyba ze sto

po obu stronach gwarnej ulicy.

Tuż obok kina wielki wieżowiec

prawie dotyka ścian kamienicy.

Stary, drewniany dom z dumy pęka,

bo sąsiaduje z nowiutkim blokiem.

Z drugiej zaś strony ogromny sklep

zaglądać lubi do jego okien.

A tuż za stacją stoi biurowiec.

Widać go także, choć jest w oddali.

Pięter dwanaście; okna lśnią w słońcu.

Został zrobiony ze szkła i stali.

Zaraz za parkiem, pośród drzew starych,

pobudowano kościół ceglany.

Za skrzyżowaniem też coś się dzieje.

Patrzcie! Murują basenu ściany!

Tu biblioteka, tam teatr, urząd!

Budynki małe i całkiem duże

stoją i w miastach, i na wsiach też,

by mogły służyć nam jak najdłużej.

3. Rozmowy na temat treści wiersza.

− Jakiego rodzaju budowle są wymienione w wierszu?

− Jaka budowla powstaje za skrzyżowaniem?

− Ile pięter ma biurowiec zbudowany ze szkła i stali?

− W jakim celu buduje się te budynki?

Teraz prosimy o wykonanie karty pracy jeśli jest możliwość wydrukowania

4. Karta pracy 1, 2 - w załączniku

5. Zachęcamy do spaceru w najbliższej okolicy- obserwacje budynków i nazwanie ich.

6. Ćwiczenia logopedyczne z lusterkiem

Demonstrujemy ćwiczenia, powtarzając je kilkakrotnie i pilnując dokładnego ich wykonania przez dzieci, np.:

malowanie sufitu – przesuwanie języka od górnych zębów w stronę

gardła,

winda – język unosi się za górne zęby i opada na dół, przy dolnych

zębach,

schodki – język przesuwa się od zębów (pierwszy schodek) do tyłu,

w stronę wałka dziąsłowego (drugi schodek),

witanie się z sąsiadami – język wita się z sąsiadami – dotyka każdego zęba oddzielnie: raz na górze, raz na dole,

drzwi – wargi jako drzwi otwierają się i zamykają, na zmianę.

 

Miłego dnia 

Pani Ania i Kasia :)



Załączniki: